Nabór zakończony – wynik naboru do pobrania w pliku PDF.
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Wejherowie
ogłasza nabór na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze
Kierownik Zespołu ds. Rodzinnej Pieczy Zastępczej
w Zespole ds. Rodzinnej Pieczy Zastępczej
1. Wymagania niezbędne:
- Wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, praca socjalna, zarządzanie.
- Min. 3 lata stażu pracy w pomocy społecznej, w instytucjach pieczy zastępczej.
- Osoba nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona lub ograniczona.
- Wypełnia obowiązek alimentacyjny- w przypadku, gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu wykonawczego.
- Nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym
z dostępem ograniczonym. - Znajomość przepisów z zakresu:
- ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej,
- ustawy o pomocy społecznej,
- ustawy o samorządzie powiatowym,
- rozporządzenia o ochronie danych osobowych,
- kodeksu postępowania administracyjnego,
- kodeksu rodzinnego i opiekuńczego.
2. Wymagania dodatkowe:
- doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej,
- umiejętność sprawnej organizacji pracy i skutecznego komunikowania się,
- umiejętność pracy w zespole,
- odpowiedzialność, rzetelność, samodzielność, odporność na stres, dyspozycyjność,
- bardzo dobra obsługa komputera: pakietów biurowych (WORD, EXCEL), poczty elektronicznej,
- dokładność, rzetelność w wykonywaniu obowiązków,
- umiejętność interpretowania przepisów,
- umiejętność pracy pod presją czasu,
- kreatywność.
3. Zakres obowiązków na zajmowanym stanowisku pracy:
- kierowanie i nadzór nad pracami Zespołu ds. Rodzinnej Pieczy Zastępczej,
- zapewnienie sprawnego i prawidłowego funkcjonowania Zespołu,
- ustalenie zadań dla poszczególnych stanowisk pracy i nadzór nad prawidłowym, terminowym i zgodnym z prawem ich wykonywaniem,
- zapewnienie właściwego podziału pracy pomiędzy stanowiskami pracy,
- nadzór nad przestrzeganiem przez pracowników dyscypliny pracy oraz przestrzeganiem przepisów o ochronie danych osobowych,
- nadzór nad planowaniem i realizacją pracy podległych pracowników w systemie zdalnym,
- dokonywanie okresowych ocen pracowników zespołu i poszczególnych stanowisk pracy,
- nadzorowanie i koordynowanie pracy koordynatorów rodzinnej pieczy zastępczej
w Zespole ds. Rodzinnej Pieczy Zastępczej, - przeprowadzenie kontroli wewnętrznej w Zespole,
- udział w zespołach ds. okresowej oceny sytuacji dziecka wg. potrzeb,
- prowadzenie spraw dotyczących naboru i kwalifikacji kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej niezawodowej, zawodowej, prowadzących rodzinny dom dziecka oraz dyrektorów placówek opiekuńczo – wychowawczych typu rodzinnego,
- organizowanie szkoleń dla kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej niezawodowej, zawodowej, prowadzonych rodzinny dom dziecka i dyrektorów placówek opiekuńczo – wychowawczych typu rodzinnego oraz spraw dotyczących ich kwalifikacji,
- prowadzenie spraw dotyczących szkoleń dla kandydatów na rodziny zastępcze spokrewnione,
- monitorowanie potrzeb rodzin zastępczych w zakresie wsparcia specjalistycznego w tym pedagogicznego,
- organizowanie wsparcia specjalistycznego dla rodzin zastępczych i dzieci w nich przebywających,
- organizacja i nadzór nad systemem informatycznym w zespole w tym bazy danych
i programu POMOST, - opracowanie planu szkoleń dla pracowników Zespołu w celu podniesienia ich kwalifikacji i wnioskowanie do Dyrektora PCPR o udział w szkoleniach dla pracowników
- inicjowanie działań skutkujących usprawnieniem lub konieczną zmianą pracy nadzorowanej komórki,
- przygotowywanie dla Dyrektora sprawozdań i zestawień statystycznych z zakresu działań Zespołu,
- opracowanie zbiorczego sprawozdania z pracy koordynatorów rodzinnej pieczy zastępczej oraz z efektów pracy organizatora rodzinnej pieczy zastępczej,
- występowanie do Dyrektora z wnioskiem i propozycjami wspierającymi pracę koordynatorów,
- opracowywanie i realizowanie Powiatowego Programu Rozwoju Pieczy Zastępczej,
- współudział w tworzeniu Powiatowej Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych
- współpraca ze środowiskiem lokalnym w szczególności z ośrodkami pomocy społecznej, sądami i ich organami pomocniczymi, instytucjami oświatowymi, podmiotami leczniczymi, kościołami i związkami wyznaniowymi oraz organizacjami pozarządowymi
- podpisywanie lub parafowanie korespondencji wychodzącej, zgodnie z udzielonymi pełnomocnictwami,
- przygotowywanie dla Dyrektora sprawozdań i zestawień statystycznych z zakresu działań na zajmowanym stanowisku,
- współpraca z Zespołem ds. Świadczeń, Zespołem Interwencji Kryzysowej oraz Finansowo- Księgowym, Zespołem Organizacyjnym, Zespołem PON,
- przestrzeganie przepisów prawa, wewnętrznych zarządzeń i regulaminów obowiązujących w PCPR dotyczących zajmowanego stanowiska,
- wykonywanie innych czynności i poleceń wydanych przez Dyrektora PCPR lub bezpośredniego przełożonego, nie ujętych w niniejszym zakresie obowiązków,
- nadzór nad powierzonym mieniem.
4. Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny – własnoręcznie podpisany,
- życiorys (CV) – własnoręcznie podpisany,
- kserokopie dokumentów poświadczających wykształcenie tj. dyplomy, świadectwa, zaświadczenia o ukończeniu kursów, certyfikaty itp.,
- kserokopie dokumentów poświadczających przebieg zatrudnienia (świadectwa pracy),
- dodatkowe dokumenty potwierdzające kwalifikacje i umiejętności,
- kwestionariusz zgodnie z zał. do ogłoszenia,
- kserokopie dokumentów kandydat poświadcza własnoręcznym podpisem.
5. Dodatkowe informacje:
- praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie,
- miejsce pracy – Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Wejherowie, ul. Sobieskiego 279A,
- w miejscu wykonywania pracy nie istnieją bariery architektoniczne utrudniające wykonywanie pracy i dostępność do budynku, do pomieszczeń biurowych i sanitarnych,
- w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w PCPR w Wejherowie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił co najmniej 6%.
Wymagane dokumenty należy złożyć w zamkniętej kopercie zaadresowanej do Dyrektora PCPR w Wejherowie z dopiskiem „Nabór na stanowisko Kierownicze Urzędnicze: Kierownik Zespołu ds. Rodzinnej Pieczy Zastępczej w Zespole ds. Rodzinnej Pieczy Zastępczej” w kancelarii PCPR ul. Sobieskiego 279A 84-200 Wejherowo, lub przesłać
na wyżej wymieniony adres w terminie do 16.01.2024 r. do godz. 15:30 (decyduje data faktycznego wpływu do PCPR). Oferty które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane.
Przewidywany termin zatrudnienia: styczeń 2024 r.
Informacje o działaniach PCPR w Wejherowie można uzyskać w Biuletynie Informacji Publicznej PCPR w Wejherowie.
Informacji w sprawie naboru udziela Pani Monika Złoch nr tel. 672 27 02 wew. 43.
Informacja o wynikach naboru będzie zamieszczona na stronie internetowej PCPR Wejherowo.
Kandydaci spełniający kryteria formalne będą poinformowani telefonicznie o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.
Dokumenty aplikacyjne osoby wyłonionej w drodze naboru, z którą zostanie nawiązany stosunek pracy, zostaną dołączone do jej akt osobowych.
Dokumenty aplikacyjne osób, które zostaną umieszczone w protokole naboru oraz pozostałe aplikacje będą komisyjnie niszczone po zakończeniu procesu rekrutacyjnego.
Dokumenty pozostałych osób będą przechowywane u pracownika ds. kadr przez okres
3 miesięcy od dnia upowszechnienia informacji o wynikach naboru. W okresie tym, osoby te będą mogły dokonać odbioru swoich dokumentów za pokwitowaniem odbioru.
Po upływie okresu 3 miesięcy od dnia upowszechnienia informacji o wyniku naboru, nieodebrane przez kandydatów dokumenty zostaną protokolarnie zniszczone.
Dyrektor PCPR w Wejherowie
Małgorzata Bernacka
Wejherowo, dn. 02.01.2024 r.
Szczegóły ogłoszenia dostępne do pobrania w pliku Word lub PDF.