Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Wejherowie
ogłasza rekrutację na stanowisko opiekuna medycznego w placówkach opiekuńczo – wychowawczych
Ogniska Wychowawcze im. K. Lisieckiego „Dziadka” w Rumi przy ul. Ślusarskiej 4
1. Wymagania niezbędne:
- rozpoczęcie po dniu 31 sierpnia 2021 r. szkoły policealnej publicznej lub niepublicznej
i uzyskanie dyplomu zawodowego w zawodzie opiekun medyczny, lub - rozpoczęcie po dniu 31 sierpnia 2019 r. szkoły policealnej publicznej lub niepublicznej
i uzyskanie dyplomu zawodowego w zawodzie opiekun medyczny, lub - rozpoczęcie przed dniem 1 września 2021 r. kwalifikacyjnego kursu zawodowego w zakresie kwalifikacji wyodrębnionej w zawodzie i uzyskanie świadectwa potwierdzającego kwalifikację w zawodzie lub certyfikatu kwalifikacji zawodowej, lub dyplomu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe w zawodzie opiekun medyczny, lub dyplomu zawodowego w zawodzie opiekun medyczny, lub
- rozpoczęcie przed dniem 1 września 2019 r. szkoły policealnej publicznej lub niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej i uzyskanie tytułu zawodowego opiekun medyczny lub dyplomu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe w zawodzie opiekun medyczny, lub
- rozpoczęcie przed dniem 1 września 2012 r. zasadniczej szkoły zawodowej publicznej lub niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej i uzyskanie tytułu zawodowego w zawodzie opiekun medyczny lub dyplomu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe w zawodzie opiekun medyczny.
- obywatelstwo polskie,
- stan zdrowia pozwalający na wykonywanie pracy opiekuna medycznego,
- mile widziane aktualne badania do celów sanitarno-epidemiologicznych,
- W placówce opiekuńczo-wychowawczej z dziećmi może pracować osoba, która:
- nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;
- wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu wykonawczego;
- nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- jest zdolna do pracy w placówce opiekuńczo-wychowawczej,
- posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
- nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym.
2. Wymagania dodatkowe:
- doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku,
- właściwa postawa etyczna, odpowiedzialność, sumienność i dokładność, kreatywność,
- umiejętność radzenia sobie w sytuacjach stresowych,
- komunikatywność, wrażliwość, empatia,
- wysoka kultura osobista,
- dyspozycyjność i operatywność,
- zdecydowanie w działaniu i konsekwencja,
- umiejętność organizacji pracy własnej oraz współpracy w zespole.
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1. Inicjowanie i realizowanie działań zmierzających do ustalenia diagnozy potrzeb zdrowotnych
i profilaktycznych wychowanka:
- dokonanie wstępnej oceny stanu zdrowia i higieny nowoprzyjmowanych dzieci oraz udokumentowanie podejmowanych działań,
- zgłaszanie wychowanków do lekarza POZ właściwego dla placówek opiekuńczo – wychowawczych Ogniska Wychowawcze im. K. Lisieckiego „Dziadka”,
- założenie i prowadzenie indywidualnej dokumentacji medycznej wychowanka, zgodnie z przyjętymi w placówkach wzorami,
- gromadzenie i archiwizacja dokumentacji zdrowotnej wychowanka, stanowiącej podstawę do zaplanowania niezbędnych działań diagnostycznych, leczniczych i konsultacyjnych u lekarzy specjalistów,
- współdziałanie w zakresie realizacji niezbędnych działań leczniczych i profilaktycznych z lekarzem POZ, psychiatrą oraz innymi specjalistami,
2. przekazywanie informacji o stanie zdrowia wychowanków i zaleceniach lekarskich koordynatorowi i wychowawcom oraz nadzór nad realizacją tych zaleceń,
3. udzielanie pierwszej pomocy w stanach bezpośredniego zagrożenia życia i innych sytuacjach jej wymagających,
4. planowanie i realizacja wizyt u lekarzy specjalistów, badań diagnostycznych i profilaktycznych,
5. nadzór nad prawidłowym podawaniem leków zleconych przez lekarza POZ i innych specjalistów,
6. monitorowanie sytuacji higieniczno-sanitarnej celem eliminowania zjawisk o charakterze zakaźnym i epidemiologicznym,
7. monitorowanie sytuacji zdrowotnej wychowanków, w tym niezwłoczne reagowanie na sytuacje mogące stanowić zagrożenie dla prawidłowego rozwoju i zdrowia dzieci,
8. dystrybucja leków wynikających z potrzeb zdrowotnych dzieci i nadzór nad wyposażeniem apteczek w poszczególnych placówkach we współpracy z koordynatorami placówek,
9. prowadzenie ewidencji leków psychotropowych,
10. zgłaszanie zapotrzebowania na niezbędne artykuły medyczne i materiały opatrunkowe,
11. zaopatrzenie gabinetu w materiały z zakresu profilaktyki zdrowotnej,
12. inicjowanie różnych form wychowania prozdrowotnego wśród wychowanków,
13. nawiązywanie niezbędnych kontaktów i współdziałanie z rodzicami/opiekunami prawnymi dziecka w zakresie zaspakajania zdrowotnych potrzeb wychowanków,
14. współpraca z wychowawcami przy opracowywaniu planu pomocy dziecku w obszarze zdrowotnym,
15. przestrzeganie terminów i wykonywanie obowiązującej sprawozdawczości w obszarze realizowanych zadań,
16. stałe doskonalenie własnego warsztatu pracy poprzez samokształcenie oraz udział
w zorganizowanych formach dokształcania i doskonalenia zawodowego,
17. zgłaszanie przełożonym wszelkich informacji mających wpływ na bezpieczeństwo dzieci umieszczonych w placówce opiekuńczo – wychowawczej,
18. współpraca z pielęgniarkami i lekarzami oraz innym personelem zatrudnionym w podmiotach leczniczych lub jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej,
19. wykonywanie i dokumentowanie badania glukometrem w celu oznaczenia stężenia glukozy we krwi osoby chorej i niesamodzielnej i przekazywanie informacji o wynikach pomiaru lekarzowi lub pielęgniarce,
20. rozpoznawanie problemów medycznych w opiece nad osobą chorą i niesamodzielną,
21. powiadamianie lekarza lub pielęgniarki o wystąpieniu działań niepożądanych leków,
22. wykonywanie testów diagnostycznych w miejscu opieki nad pacjentem,
23. wykonywanie innych czynności i poleceń wydanych przez Dyrektora PCPR i bezpośredniego przełożonego, nie ujętych w niniejszym zakresie obowiązków,
24. systematyczne korzystanie ze służbowej skrzynki e-mailowej.
4. Zakres odpowiedzialności:
a) z tytułu powierzonych obowiązków służbowych,
b) z tytułu przestrzegania przepisów prawa pracy, zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, zasad ochrony przeciw pożarowej, przepisów o ochronie danych osobowych, postanowień regulaminu organizacyjnego,
c) za powierzone mienie,
d) przetwarzanie i ochrona danych osobowych dzieci umieszczonych w placówce i ich rodzin zgodnie z posiadanymi uprawnieniami,
e) korzystanie z uprawnień IT.
5. Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny – własnoręcznie podpisany,
- życiorys (CV) – własnoręcznie podpisany,
- kserokopie dokumentów poświadczających wykształcenie tj. dyplomy, świadectwa, zaświadczenia o ukończeniu kursów, certyfikaty itp.,
- kserokopie dokumentów poświadczających przebieg zatrudnienia (świadectwa pracy),
- dodatkowe dokumenty potwierdzające kwalifikacje i umiejętności,
- kwestionariusz zgodnie z zał. do ogłoszenia,
- kserokopie dokumentów kandydat poświadcza własnoręcznym podpisem,
- kopia aktualnego orzeczenia lekarskiego do celów sanitarno-epidemiologicznych
(w przypadku posiadania aktualnego orzeczenia),
*W przypadku zatrudnienia konieczne będzie dostarczenie „Zapytania o udzielenie informacji o osobie do Ministerstwa Sprawiedliwości – Krajowy Rejestr Karny”.
6. Dodatkowe informacje:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy złożyć w zamkniętej kopercie zaadresowanej do Dyrektora PCPR w Wejherowie z dopiskiem: „Rekrutacja na stanowisko: Opiekuna medycznego w placówkach opiekuńczo – wychowawczych Ogniska Wychowawcze im. K. Lisieckiego „Dziadka” w Rumi przy ul. Ślusarskiej 4.” w kancelarii PCPR ul. Sobieskiego 279A, 84-200 Wejherowo lub przesłać na wyżej wymieniony adres.
Kandydaci spełniający kryteria formalne będą poinformowani telefonicznie o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.
Informacje o działaniach PCPR w Wejherowie można uzyskać w Biuletynie Informacji Publicznej PCPR w Wejherowie.
Informacji w sprawie rekrutacji udziela Pani Monika Złoch nr tel. 672 27 02 wew. 43.
Dokumenty aplikacyjne po upowszechnieniu informacji o wyniku naboru podlegają zniszczeniu.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w PCPR w Wejherowie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił co najmniej 6%.
Cała treść ogłoszenia oraz kwestionariusz osobowy dostępne do pobrania w formacie Word lub PDF.