Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Wejherowie poszukuje PRACOWNIKA SOCJALNEGO do Zespole ds. Rodzinnej Pieczy Zastępczej (praca na zastępstwo)
- Wymagania niezbędne:
- Obywatelstwo polskie,
- Wykształcenie wyższe na kierunku praca socjalna,
- Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- brak prawomocnego wyroku sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku,
- bardzo dobra obsługa komputera (pakiet MS Office – Word, Excel, poczta elektroniczna, bazy danych, internet),
- znajomość przepisów:
- ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej,
- ustawy o pomocy społecznej,
- ustawy o samorządzie powiatowym,
- ustawy o ochronie danych osobowych,
- kodeksu postępowania administracyjnego,
- kodeksu rodzinnego i opiekuńczego.
- Wymagania dodatkowe:
- doświadczenie min. dwa lata w zawodzie
- umiejętność pracy w zespole,
- odpowiedzialność, rzetelność, samodzielność, odporność na stres, dyspozycyjność,
- dokładność, rzetelność w wykonywaniu obowiązków
- umiejętność zachowania pełnej dyskrecji;
- umiejętność pracy pod presją czasu;
- kreatywność.
- Wykaz zakresu zadań wykonywanych na stanowisku:
- Prowadzenie teczek z dokumentacją usamodzielniających wychowanków przebywających
w pieczy zastępczej po uzyskaniu przez nich pełnoletniości zgodnie z wytycznymi przełożonego, - Prowadzenie spraw związanych z procesem usamodzielnienia wychowanków zgodnie
z obowiązującymi przepisami i procedurami przyjętymi u pracodawcy, - Przeprowadzanie nie rzadziej niż raz na kwartał wizyt w środowisku
u usamodzielniających się wychowanków przebywających w pieczy zastępczej po uzyskaniu pełnoletniości, - Prowadzenie rejestru usamodzielnianych wychowanków przebywających w pieczy zastępczej po uzyskaniu pełnoletniości z uwzględnieniem ich po opuszczeniu pieczy zastępczej do czasu utworzenia końcowej oceny Indywidualnego Programu Usamodzielnienia,
- Wykonywanie wywiadów środowiskowych usamodzielniających się wychowanków przebywających w mieszkaniu chronionym,
- Współpraca ze środowiskiem lokalnym, ośrodkiem pomocy społecznej, sądami i ich organami pomocniczymi, instytucjami oświatowymi, podmiotami leczniczymi,
- Prowadzenie spraw związanych z realizacją projektów dla usamodzielniających
się wychowanków, - Sporządzanie sprawozdań w zależności od potrzeb PCPR,
- Realizacja Programu „Drogowskaz do Samodzielności”,
- Wykonywanie innych czynności i poleceń wydanych przez Dyrektora PCPR lub bezpośredniego przełożonego, nie ujętych w niniejszym zakresie obowiązków.
- Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny, kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie wg. wzoru.
- dokument poświadczający wykształcenie (dyplom lub zaświadczenie o ukończeniu szkoły);
- dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach;
- kopie świadectw pracy;
- inne dokumenty.
- Inne informacje
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętej kopercie osobiście
w siedzibie PCPR, ul. Sobieskiego 279A, 84 – 200 Wejherowo w skrzynce podawczej znajdującej się przy wejściu głównym z dopiskiem: „PRACOWNIK SOCJALNY w Zespole ds. Rodzinnej Pieczy Zastępczej”, bądź wysłać pocztą na adres siedziby.
Przewidywany termin zatrudnienia 04.05.2020r.
Dodatkowe informacje można uzyskać u Kierownika Zespołu ds. Rodzinnej Pieczy Zastępczej pod numerem telefonu: (58) 672-40-63 wew. 30.
Dyrektor PCPR w Wejherowie
Iwona Romanowska
Treść ogłoszenia dostępna tutaj.