Nabór zakończony – rozstrzygnięcie do pobrania w pliku PDF
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Wejherowie ogłasza nabór na stanowisko urzędnicze:
Podinspektora w Zespole ds. Rodzinnej Pieczy Zastępczej
1. Wymagania niezbędne:
- wykształcenie średnie, preferowane wyższe na kierunku administracja, pedagogika, psychologia, praca socjalna;
- 3 lata stażu pracy;
- obywatelstwo polskie;
- osoba nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;
- wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku, gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu wykonawczego;
- nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym
z dostępem ograniczonym. - znajomość przepisów z zakresu:
- ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej i aktów wykonawczych do ustawy,
- ustawy o pomocy społecznej,
- ustawy o samorządzie powiatowym,
- ustawy o ochronie danych osobowych,
- kodeksu postępowania administracyjnego,
- kodeksu rodzinnego i opiekuńczego.
2. Wymagania dodatkowe:
l) doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej,
2) umiejętność sprawnej organizacji pracy i skutecznego komunikowania się,
3) umiejętność pracy w zespole,
4) odpowiedzialność, rzetelność, samodzielność, odporność na stres,
5) dyspozycyjność,
6) bardzo dobra obsługa komputera: pakietów biurowych (WORD, EXCEL), poczty elektronicznej, Internetu,
7) dokładność, rzetelność w wykonywaniu obowiązków,
8) umiejętność zachowania pełnej dyskrecji,
9) umiejętność pracy pod presją czasu.
3.Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- Prowadzenie naboru kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej zawodowej, niezawodowej oraz prowadzenia rdd,
- kompletowanie dokumentacji kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej oraz prowadzenia rdd,
- przygotowywanie szkoleń dla kandydatów do pełnienia funkcji rodziny zastępczej i prowadzenia rdd oraz dla kandydatów do pełnienia funkcji dyrektora placówki opiekuńczo-wychowawczej typu rodzinnego, prowadzenie spraw związanych z kwalifikowaniem osób kandydujących do pełnienia funkcji rodziny zastępczej lub prowadzenia rdd i placówek opiekuńczo – wychowawczych typu rodzinnego oraz przygotowywanie świadectw ukończenia szkolenia i zaświadczeń kwalifikacyjnych,
- przygotowanie szkoleń dla kandydatów na rodziny zastępcze spokrewnione,
- prowadzenie rejestru danych o osobach zakwalifikowanych do pełnienia funkcji rodziny zastępczej zawodowej, niezawodowej lub do prowadzenia rdd, rejestru wydanych świadectw i zaświadczeń kwalifikacyjnych,
- organizowanie poradnictwa zawodowego dla wychowanków przebywających w rodzinnej i instytucjonalnej pieczy zastępczej,
- nadzór i koordynowanie realizacji programu dla usamodzielniających się wychowanków pieczy zastępczej pn. „Drogowskaz do samodzielności”,
- organizowanie grup wsparcia dla rodzin z problemami opiekuńczo-wychowawczymi,
- organizowanie oraz prowadzenie spraw związanych z pomocą wolontariuszy dla rodzin zastępczych, w oparciu o wymogi ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej oraz ustawy o pożytku publicznym i wolontariacie,
- opracowanie planu szkoleń dla pracowników Zespołu w celu podniesienia ich kwalifikacji i wnioskowanie do Dyrektora PCPR o udział w szkoleniach dla pracowników,
- redagowanie „Biuletynu” Zespołu ds. Rodzinnej Pieczy Zastępczej,
- promowanie rodzicielstwa zastępczego poprzez opracowywanie niezbędnej dokumentacji i pozyskiwanie partnerów zewnętrznych do współpracy w ramach promocji,
- współudział w realizacji Powiatowego Programu Rozwoju Pieczy Zastępczej
- współudział w przygotowywaniu dla Dyrektora sprawozdań i zestawień statystycznych na zajmowanym stanowisku,
- podnoszenie swoich kwalifikacji w zakresie pracy z dzieckiem i rodziną zastępczą oraz prowadzącymi rodzinny dom dziecka,
- przestrzeganie przepisów prawa, wewnętrznych zarządzeń i regulaminów obwiązujących w PCPR dotyczących zajmowanego stanowiska,
- wykonywanie innych czynności i poleceń wydanych przez Dyrektora PCPR lub bezpośredniego przełożonego, nie ujętych w niniejszym zakresie obowiązków,
- zgłaszanie przełożonym wszelkich informacji mających wpływ na bezpieczeństwo dzieci umieszczonych w pieczy zastępczej.
4.Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny i życiorys (CV) – własnoręcznie podpisane,
- kserokopie dokumentów poświadczających wykształcenie tj. dyplomy, świadectwa, zaświadczenia o ukończeniu szkoły, zaświadczenia o ukończeniu kursów, certyfikaty itp.,
- kserokopie dokumentów poświadczających przebieg zatrudnienia (świadectwa pracy),
- dodatkowe dokumenty potwierdzające kwalifikacje i umiejętności,
- kwestionariusz zgodnie z zał. do ogłoszenia.
- w przypadku odbycia służby przygotowawczej – kserokopia zaświadczenia o odbyciu służby przygotowawczej,
- kserokopie dokumentów kandydat poświadcza własnoręcznym podpisem.
*W przypadku zatrudnienia konieczne będzie dostarczenie „Zapytania o udzielenie informacji o osobie do Ministerstwa Sprawiedliwości – Krajowy Rejestr Karny”.
Wymagane dokumenty należy złożyć w zamkniętej kopercie zaadresowanej do Dyrektora PCPR w Wejherowie z dopiskiem „Nabór na stanowisko: PODINSPEKTORA W ZESPOLE DS. RODZINNEJ PIECZY ZASTĘPCZEJ” w kancelarii PCPR ul. Sobieskiego 279A 84-200 Wejherowo, lub przesłać na wyżej wymieniony adres w terminie do 29.04.2024 r. do godz. 16:00 (decyduje data faktycznego wpływu do PCPR). Oferty które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane.
Przewidywany termin zatrudnienia maj 2024 r.
Informacje o działaniach PCPR w Wejherowie można uzyskać w Biuletynie Informacji Publicznej PCPR w Wejherowie.
Informacji w sprawie naboru udziela Pani Monika Złoch nr tel. 672 27 02 wew. 43.
Informacja o wynikach naboru będzie zamieszczona na stronie internetowej PCPR Wejherowo.
Kandydaci spełniający kryteria formalne będą poinformowani o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.
Dokumenty aplikacyjne osoby wyłonionej w drodze naboru, z którą zostanie nawiązany stosunek pracy, zostaną dołączone do jej akt osobowych.
Dokumenty aplikacyjne osób, które zostaną umieszczone w protokole naboru oraz pozostałe aplikacje będą komisyjnie niszczone po zakończeniu procesu rekrutacyjnego.
Dokumenty pozostałych osób będą przechowywane u pracownika ds. kadr przez okres
3 miesięcy od dnia upowszechnienia informacji o wynikach naboru. W okresie tym, osoby te będą mogły dokonać odbioru swoich dokumentów za pokwitowaniem odbioru. Po upływie okresu 3 miesięcy od dnia upowszechnienia informacji o wyniku naboru, nieodebrane przez kandydatów dokumenty zostaną protokolarnie zniszczone.
Szczegóły ogłoszenia oraz kwestionariusz osobowy dostępne do pobrania w pliku Word oraz PDF.