Rekrutacja zakończona bez rozstrzygnięcia – wynik do pobrania w pliku PDF.
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Wejherowie
ogłasza nabór na wolne stanowisko kierownicze urzędnicze
III Zastępca Dyrektora PCPR w Wejherowie
Wymagania niezbędne:
- wykształcenie wyższe w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym na kierunku pedagogika, praca socjalna, praca z rodziną, psychologia, administracja, zarządzanie,
- doświadczenie zawodowe, w tym na stanowisku kierowniczym min. 5 lat
- min. 3 lata stażu pracy w pomocy społecznej oraz specjalizacja z zakresu organizacji pomocy społecznej,
- spełnianie wymagań określonych w art. 6 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych
- znajomość przepisów m.in. z zakresu:
- ustawy o samorządzie powiatowym,
- ustawy o ochronie danych osobowych
- ustawy o finansach publicznych,
- kodeksu postępowania administracyjnego
- ustawy o pomocy społecznej,
- ustawy o dostępie do informacji publicznej,
- ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych,
- aktów wykonawczych do w/w ustaw.
Wymagania dodatkowe:
- Umiejętność korzystania z przepisów prawa,
- Zarządzanie informacją,
- Zarządzanie personelem,
- Umiejętność podejmowania decyzji,
- Umiejętność pracy w zespole,
- Techniczna obsługa komputera,
- Umiejętności analityczne,
- Kreatywność,
- Odporność na stres i umiejętność rozładowywania napięć,
- Profesjonalizm, sumienność, odpowiedzialność, sprawność, bezstronność. obowiązkowość, pomysłowość, zdyscyplinowanie, uczciwość, refleksyjność, lojalność.
- Wykaz zakresu zadań wykonywanych na stanowisku:
1. Wykonywanie zadań związanych z organizacją pracy Zastępcy dyrektora:
1) Pomoc w organizacji pracy podległych zespołów zgodnie z regulaminem organizacyjnym oraz systematyczne nadzorowanie ich działalności.
2) Nadzór nad opracowaniem i realizacja Powiatowego Programu działań na rzecz osób niepełnosprawnych i opracowanie corocznego sprawozdania z jego realizacji.
3) Sporządzanie sprawozdań z prowadzonych spraw.
4) Przeprowadzanie kontroli wewnętrznej w zakresie realizacji zadań podległych zespołów.
5) Wnioskowanie do dyrektora PCPR o szkolenia dla pracowników podnoszących ich kompetencje.
6) Współpraca z instytucjami i organizacjami pozarządowymi, fundacjami działającymi na
rzecz osób starszych i niepełnosprawnych.
7) Inicjowanie działań i nowatorskich rozwiązań usprawniającymi pracę Centrum.
8) Dbałość o dobry wizerunek PCPR.
2. Nadzorowanie spraw związanych z realizacją zadań na rzecz osób niepełnosprawnych i starszych:
1) Nadzór nad opracowywaniem i przedstawianiem planów zadań i informacji
z prowadzonej działalności oraz ich udostępnienie na potrzeby Pełnomocnika Rządu ds.
Osób Niepełnosprawnych, Samorządu Województwa Pomorskiego i innych organów oraz
jednostek.
2) Nadzór nad realizacją programów celowych finansowanych ze środków PFRON oraz
środków budżetu państwa dedykowanych osobom z niepełnosprawnościami i ich
opiekunów.
- Nadzór nad sporządzaniem sprawozdań rzeczowo-finansowych o realizowanych
zadaniach.
- Nadzór nad zadaniami i programami zleconymi przez PFRON na mocy uchwał
i porozumień zawartych z Zarządem Powiatu Wejherowskiego.
3. W zakresie rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych:
- Nadzór nad opracowaniem projektu uchwały Rady Powiatu Wejherowskiego
w sprawie określenia zadań powiatu, na które przeznaczone zostaną środki PFRON na każdy rok kalendarzowy. - Nadzór nad prowadzeniem spraw związanych z dofinansowaniem sportu, kultury, rekreacji i turystyki osób niepełnosprawnych.
- Nadzór nad prowadzeniem spraw związanych z dofinansowaniem uczestnictwa osób niepełnosprawnych w turnusach rehabilitacyjnych.
- Nadzór nad prowadzeniem spraw związanych z finansowaniem i nadzorowaniem działalności warsztatów terapii zajęciowej.
- Nadzór nad prowadzeniem spraw związanych z dofinansowaniem do likwidacji barier architektonicznych, technicznych i w komunikowaniu się dla osób niepełnosprawnych, umożliwiających funkcjonowanie w społeczeństwie.
- Nadzór nad prowadzeniem spraw związanych z dofinansowaniem do sprzętu rehabilitacyjnego, przedmiotów ortopedycznych i środków pomocniczych.
- Nadzór nad prowadzeniem spraw związanych z dofinansowaniem do usług tłumacza języka migowego.
- Kontrola sposobu realizacji umów w zakresie prowadzenia rehabilitacji społecznej.
- Sporządzanie sprawozdań rzeczowo-finansowych.
4. Zakres odpowiedzialności:
a) z tytułu powierzonych obowiązków służbowych,
b) z tytułu przestrzegania przepisów prawa pracy, zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, zasad ochrony przeciw pożarowej, przepisów o ochronie danych osobowych, postanowień regulaminu organizacyjnego,
c) za powierzone mienie.
5. Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny – własnoręcznie podpisany,
- życiorys (CV) – własnoręcznie podpisany,
- koncepcja pracy zespołu,
- kserokopie dokumentów poświadczających wykształcenie tj. dyplomy, świadectwa, zaświadczenia o ukończeniu kursów, certyfikaty itp.,
- kserokopie dokumentów poświadczających przebieg zatrudnienia (świadectwa pracy),
- dodatkowe dokumenty potwierdzające kwalifikacje i umiejętności,
- prawidłowy kwestionariusz osobowy zgodnie z zał. do ogłoszenia,
- kserokopie dokumentów kandydat poświadcza własnoręcznym podpisem.
6. Dodatkowe informacje:
- praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie,
- miejsce pracy – Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Wejherowie, ul. Sobieskiego 279A,
- w miejscu wykonywania pracy nie istnieją bariery architektoniczne utrudniające wykonywanie pracy i dostępność do budynku, do pomieszczeń biurowych i sanitarnych,
- w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w PCPR w Wejherowie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił co najmniej 6%.
Wymagane dokumenty należy złożyć w zamkniętej kopercie zaadresowanej do Dyrektora PCPR w Wejherowie z dopiskiem „Nabór na stanowisko: III ZASTĘPCA DYREKTORA PCPR W WEJHEROWIE” w kancelarii PCPR ul. Sobieskiego 279A 84-200 Wejherowo, lub przesłać na wyżej wymieniony adres w terminie do 05.01.2024 r. do godz. 15:30 (decyduje data faktycznego wpływu do PCPR). Oferty które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane.
Przewidywany termin zatrudnienia styczeń 2024 rok.
Informacje o działaniach PCPR w Wejherowie można uzyskać w Biuletynie Informacji Publicznej PCPR w Wejherowie.
Informacji w sprawie naboru udziela Pani Monika Złoch nr tel. 672 27 02 wew. 43.
Informacja o wynikach naboru będzie zamieszczona na stronie internetowej PCPR Wejherowo.
Kandydaci spełniający kryteria formalne będą poinformowani o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.
Dokumenty aplikacyjne osoby wyłonionej w drodze naboru, z którą zostanie nawiązany stosunek pracy, zostaną dołączone do jej akt osobowych.
Dokumenty aplikacyjne osób, które zostaną umieszczone w protokole naboru oraz pozostałe aplikacje będą komisyjnie niszczone po zakończeniu procesu rekrutacyjnego.
Dokumenty pozostałych osób będą przechowywane u pracownika ds. kadr przez okres
3 miesięcy od dnia upowszechnienia informacji o wynikach naboru. W okresie tym, osoby te będą mogły dokonać odbioru swoich dokumentów za pokwitowaniem odbioru. Po upływie okresu 3 miesięcy od dnia upowszechnienia informacji o wyniku naboru, nieodebrane przez kandydatów dokumenty zostaną protokolarnie zniszczone.
Szczegóły ogłoszenia oraz kwestionariusz osobowy do pobrania w pliku Word lub PDF.