Nabór zakończony – informacja o wyniku do pobrania w → pliku PDF.
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Wejherowie ogłasza nabór na wolne stanowisko kierownicze urzędnicze
Zastępca Kierownika Zespołu ds. Rodzinnej Pieczy Zastępczej
w Zespole ds. Rodzinnej Pieczy Zastępczej
Wymagania niezbędne:
- Wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, praca socjalna, zarządzanie
- Min. 4 lata stażu pracy
- Osoba nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona lub ograniczona
- Wypełnia obowiązek alimentacyjny- w przypadku, gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu wykonawczego
- Nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
- Nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym,
- Znajomość przepisów z zakresu:
- ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej,
- ustawy o pomocy społecznej,
- ustawy o samorządzie powiatowym,
- rozporządzenia o ochronie danych osobowych,
- kodeksu postępowania administracyjnego,
- kodeksu rodzinnego i opiekuńczego.
Wymagania dodatkowe:
- doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej,
- umiejętność sprawnej organizacji pracy i skutecznego komunikowania się,
- umiejętność pracy w zespole,
- odpowiedzialność, rzetelność, samodzielność, odporność na stres, dyspozycyjność,
- bardzo dobra obsługa komputera: pakietów biurowych (WORD, EXCEL), poczty elektronicznej,
- dokładność, rzetelność w wykonywaniu obowiązków,
- umiejętność interpretowania przepisów,
- umiejętność pracy pod presją czasu,
- kreatywność
- mile widziane doświadczenie w pomocy społecznej, w instytucjach pieczy zastępczej
- mile widziane doświadczenie w kierowaniu zespołem
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
- nadzorowanie i koordynowanie pracy koordynatorów rodzinnej pieczy zastępczej w Zespole
ds. Rodzinnej Pieczy Zastępczej, - nadzór nad planowaniem i realizacją pracy podległych pracowników w systemie zdalnym,
- nadzorowanie spraw dotyczących organizowania opieki nad dzieckiem, w przypadku, gdy rodzina zastępcza albo prowadząca rdd okresowo nie może sprawować opieki,
a w szczególności z powodów zdrowotnych lub losowych albo zaplanowanego wypoczynku, - nadzorowanie spraw dotyczących opiniowania przedłużenia okresu pobytu dziecka
w rodzinie zastępczej zawodowej pełniącej funkcję pogotowia rodzinnego, - nadzorowanie spraw dotyczących opiniowania na wniosek Starosty czasowego
sprawowania pieczy zastępczej przez rodzinę zastępczą oraz prowadzących rdd nad
dzieckiem poza terytorium Rzeczypospolitej Polski, - nadzór nad sprawami dotyczącymi naboru i kwalifikacji kandydatów do pełnienia
funkcji rodziny zastępczej niezawodowej, zawodowej, prowadzących rodzinny dom dziecka oraz dyrektorów placówek opiekuńczo – wychowawczych typu rodzinnego, - nadzorowanie spraw dotyczących sporządzania opinii o kandydatach na rodzinę zastępczą
na wniosek Sądu, - nadzór nad organizowaniem szkoleń dla kandydatów do pełnienia funkcji rodziny
zastępczej niezawodowej, zawodowej, prowadzonych rodzinny dom dziecka i dyrektorów placówek opiekuńczo – wychowawczych typu rodzinnego oraz spraw dotyczących ich kwalifikacji, - nadzór nad opracowaniem planu szkoleń dla pracowników Zespołu w celu podniesienia ich
kwalifikacji i wnioskowanie do Dyrektora PCPR o udział w szkoleniach dla pracowników, - nadzór i prowadzenie dokumentacji niezbędnej do dochodzenia świadczeń alimentacyjnych
na rzecz dzieci umieszczonych w pieczy zastępczej, w tym dzieci umieszczonych poza powiatem, - sporządzanie pisemnych ocen rodzin zastępczych i prowadzących rodzinny dom dziecka
w terminach przewidzianych ustawą i zapoznanie rodzin z treścią oceny oraz współpraca
w tym zakresie z koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, ośrodkami pomocy społecznej, - prowadzenie dokumentacji wynikającej z wewnętrznych procedur oraz procedur odwoławczych
w zakresie dokonywania ocen rodzin zastępczych i prowadzących rodzinny dom dziecka, - udział w zespołach ds. okresowej oceny sytuacji dziecka wg. potrzeb,
- nadzór nad organizowaniem oraz prowadzenie spraw związanych z pomocą wolontariuszy
dla rodzin zastępczych, w oparciu o wymogi ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej oraz ustawy o pożytku publicznym i wolontariacie, - organizacja i prowadzenie systemu informatycznego w zespole w tym bazy danych i obsługa programu POMOST,
- współudział w przygotowywaniu dla Dyrektora sprawozdań i zestawień statystycznych
z zakresu działań Zespołu i działań na zajmowanym stanowisku, - zatwierdzanie pod względem merytorycznym korespondencji związanej z pełnionym nadzorem oraz podczas nieobecności kierownika podpisywanie lub parafowanie korespondencji wychodzącej, zgodnie z udzielonymi pełnomocnictwami,
- współudział w tworzeniu Powiatowego Programu Rozwoju Pieczy Zastępczej,
- nadzór i prowadzenie rejestru zgodnie z art. 38d ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej
- współpraca ze środowiskiem lokalnym w szczególności z ośrodkami pomocy społecznej, sądami
i ich organami pomocniczymi, instytucjami oświatowymi, podmiotami leczniczymi, kościołami
i związkami wyznaniowymi oraz organizacjami pozarządowymi - współpraca z Zespołem ds. Świadczeń, Zespołem Interwencji Kryzysowej oraz Finansowo- Księgowym, Zespołem Organizacyjnym, Zespołem Pomocy Osobom Niepełnosprawnym
i Starszym, - przestrzeganie przepisów prawa, wewnętrznych zarządzeń i regulaminów obowiązujących
w PCPR dotyczących zajmowanego stanowiska, - wykonywanie innych czynności i poleceń wydanych przez Dyrektora PCPR lub
bezpośredniego przełożonego, nie ujętych w niniejszym zakresie obowiązków, - nadzór nad powierzonym mieniem,
Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny – własnoręcznie podpisany,
- życiorys (CV) – własnoręcznie podpisany,
- kserokopie dokumentów poświadczających wykształcenie tj. dyplomy, świadectwa, zaświadczenia o ukończeniu kursów, certyfikaty itp.,
- kserokopie dokumentów poświadczających przebieg zatrudnienia (świadectwa pracy),
- dodatkowe dokumenty potwierdzające kwalifikacje i umiejętności,
- kwestionariusz zgodnie z zał. do ogłoszenia.
- kserokopie dokumentów kandydat poświadcza własnoręcznym podpisem.
Dodatkowe informacje:
- praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie,
- miejsce pracy – Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Wejherowie, ul. Sobieskiego 279A,
- w miejscu wykonywania pracy nie istnieją bariery architektoniczne utrudniające wykonywanie pracy i dostępność do budynku, do pomieszczeń biurowych i sanitarnych,
- w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w PCPR w Wejherowie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił co najmniej 6%.
Wymagane dokumenty należy złożyć w zamkniętej kopercie zaadresowanej do Dyrektora PCPR w Wejherowie z dopiskiem „Nabór na stanowisko Kierownicze Urzędnicze: Zastępca Kierownika Zespołu ds. Rodzinnej Pieczy Zastępczej w Zespole ds. Rodzinnej Pieczy Zastępczej” w kancelarii PCPR ul. Sobieskiego 279A 84-200 Wejherowo, lub przesłać
na wyżej wymieniony adres w terminie do 14.11.2023 r. do godz. 15:30 (decyduje data faktycznego wpływu do PCPR). Oferty które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane.
Przewidywany termin zatrudnienia: listopad/grudzień 2023 r.
Informacje o działaniach PCPR w Wejherowie można uzyskać w Biuletynie Informacji Publicznej PCPR w Wejherowie.
Informacji w sprawie naboru udziela Pani Monika Złoch nr tel. 672 27 02 wew. 43.
Informacja o wynikach naboru będzie zamieszczona na stronie internetowej PCPR Wejherowo.
Kandydaci spełniający kryteria formalne będą poinformowani o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.
Dokumenty aplikacyjne osoby wyłonionej w drodze naboru, z którą zostanie nawiązany stosunek pracy, zostaną dołączone do jej akt osobowych.
Dokumenty aplikacyjne osób, które zostaną umieszczone w protokole naboru oraz pozostałe aplikacje będą komisyjnie niszczone po zakończeniu procesu rekrutacyjnego.
Dokumenty pozostałych osób będą przechowywane u pracownika ds. kadr przez okres
3 miesięcy od dnia upowszechnienia informacji o wynikach naboru. W okresie tym, osoby te będą mogły dokonać odbioru swoich dokumentów za pokwitowaniem odbioru.
Po upływie okresu 3 miesięcy od dnia upowszechnienia informacji o wyniku naboru, nieodebrane przez kandydatów dokumenty zostaną protokolarnie zniszczone.