Ministerstwo Cyfryzacji informuje o możliwości utworzenia tymczasowego profilu zaufanego. Usługa pozwala na załatwianie spraw urzędowych przez Internet.
Do tej pory profil zaufany można było założyć na dwa sposoby – pierwszym było potwierdzenie tożsamości poprzez bankowość elektroniczną, a drugim wizyta w jednym z punktów potwierdzających. Dzięki nowej usłudze do założenia profilu zaufanego wystarczy rozmowa wideo z urzędnikiem.
Pierwszym krokiem na drodze do posiadania tymczasowego profilu zaufanego jest wizyta na portalu www.GOV.pl. Tam należy wybrać e-usługę „Załóż profil zaufany”, a w niej przycisk „Załóż tymczasowy profil zaufany”. Następnie trzeba będzie ustawić dane do logowania, a potem podać imię, nazwisko, PESEL, dane kontaktowe (adres e-mail, numer telefonu) i wybrać termin rozmowy wideo. Zanim to zrobimy, należy upewnić się, czy sprzęt, który posiadamy ma mikrofon oraz kamerę. Bez tego nie będzie możliwości potwierdzenie tożsamości podczas rozmowy wideo z urzędnikiem.
Tymczasowy profil zaufany ma krótszy termin ważności niż zwykły profil zaufany. Jest ważny tylko przez 3 miesiące i nie można samodzielnie przedłużyć jego ważności, może zostać przedłużony automatycznie, jeśli w kraju będą nadal obowiązywać ograniczenia wprowadzone w związku z pandemią koronawirusa.
Bardziej szczegółowe informacje dostępne po tym linkiem: http://www.gov.pl/web/cyfryzacja/tymczasowy-profil-zaufany–juz-jest.