REKRUTACJA NA STANOWISKO PEDAGOGA – 1/2 ETATU

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Wejherowie
ogłasza rekrutację na stanowisko

 pedagoga w Zespole ds. Rodzinnej Pieczy Zastępczej

praca w wymiarze 1/2 etatu

Wymagania niezbędne:

  • wykształcenie wyższe: tytuł magistra na kierunku pedagogika albo pedagogika specjalna;
  • obywatelstwo polskie;
  • osoba nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;
  • wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku, gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu wykonawczego;
  • nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  • nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym
    z dostępem ograniczonym;
  • ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
  • znajomość przepisów z zakresu:
    1. ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej,
    2. ustawy o pomocy społecznej,
    3. ustawy o samorządzie powiatowym,
    4. rozporządzenia o ochronie danych osobowych,
    5. kodeksu postępowania administracyjnego,
    6. kodeksu rodzinnego i opiekuńczego.

 

Wymagania dodatkowe:

  1. Umiejętność pracy w zespole, odpowiedzialność, komunikatywność, samodzielność, odporność, dyspozycyjność;
  2. Bardzo dobra obsługa komputera: pakietów biurowych (WORD, EXCEL), poczty elektronicznej, Internetu;
  3. Dokładność, rzetelność w wykonywaniu obowiązków;
  4. Umiejętność zachowania pełnej dyskrecji;
  5. Umiejętność interpretowania przepisów.

 

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pedagoga: 

  1. Wykonywanie zadań organizatora rodzinnej pieczy zastępczej dla nie więcej niż 15 rodzin nieobjętych wsparciem koordynatora,
  2. Sporządzanie okresowej oceny sytuacji dzieci objętych wsparciem organizatora rodzinnej pieczy zastępczej przebywających w rodzinnej pieczy zastępczej i informacji o całokształcie sytuacji dziecka oraz sytuacji rodziny dziecka, zgodnie z przepisami przyjętymi u pracodawcy procedurami,
  3. Przekazywanie do sądu niezwłocznie po dokonaniu oceny sytuacji dziecka opinii dotyczącej zasadności dalszego pobytu dziecka w pieczy zastępczej
  4. Sporządzanie i przekazywanie do właściwego sądu zgodnie z przepisami i przyjętymi
    u pracodawcy procedurami pisemnej informacji o całokształcie sytuacji rodziny dziecka,
  5. Udział w posiedzeniach dotyczących oceny sytuacji dziecka, jako pedagog w zakresie edukacji szkolnej oraz metod wychowawczych dla rodziców zastępczych i biologicznych, w razie potrzeby,
  6. Przygotowanie rodziny zastępczej lub prowadzącego RDD na przyjęcie dziecka w pieczy zastępczej, w tym udostępnianie dokumentacji dziecka i jego rodziny, organizowanie opieki nad dzieckiem, w przypadku, gdy rodzina zastępcza albo prowadzący rodzinny dom dziecka okresowo nie może sprawować opieki, w szczególności z powodów zdrowotnych lub losowych albo zaplanowanego wypoczynku,
  7. Przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do dochodzenia świadczeń alimentacyjnych na rzecz dzieci umieszczonych w pieczy zastępczej nie objętych wsparciem koordynatora,
    w tym dzieci umieszczonych poza powiatem,
  8. Sporządzanie pisemnych ocen rodzin zastępczych i prowadzących rodzinny dom dziecka
    w terminach przewidzianych ustawą i zapoznanie rodzin z treścią oceny oraz współpraca
    w tym zakresie z koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej,
  9. Prowadzenie dokumentacji wynikającej z wewnętrznych procedur oraz procedur odwoławczych w zakresie dokonywania ocen rodzin zastępczych i prowadzących rodzinny dom dziecka,
  10. Współpraca ze środowiskiem lokalnym, ośrodkiem pomocy społecznej, sądami i ich organami pomocniczymi, instytucjami oświatowymi, podmiotami leczniczymi,
  11. Prowadzenie sprawozdawczości z efektów pracy pedagoga,
  12. Podnoszenie swoich kwalifikacji w zakresie pracy z dzieckiem i rodziną zastępczą oraz prowadzącymi rodzinny dom dziecka,
  13. Współudział w realizacji Powiatowego Programu Rozwoju Pieczy Zastępczej,
  14. Przestrzeganie przepisów prawa, wewnętrznych zarządzeń i regulaminów obwiązujących
    w PCPR dotyczących zajmowanego stanowiska,
  15. Wykonywanie innych czynności i poleceń wydanych przez Dyrektora PCPR lub bezpośredniego przełożonego,
  16. Zgłaszanie przełożonym wszelkich informacji mających wpływ na bezpieczeństwo dzieci umieszczonych w pieczy zastępczej.

Zakres odpowiedzialności:

  1.  z tytułu powierzonych obowiązków służbowych,
  2.  z tytułu przestrzegania przepisów prawa pracy, zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, zasad ochrony przeciw pożarowej, przepisów o ochronie danych osobowych, postanowień regulaminu organizacyjnego,
  3.  za powierzone mienie.


Wymagane dokumenty:

  • list motywacyjny – własnoręcznie podpisany,
  • życiorys (CV) – własnoręcznie podpisany,
  • kserokopie dokumentów poświadczających wykształcenie  dyplomy, świadectwa, zaświadczenia o ukończeniu kursów, certyfikaty itp.,
  • kserokopie dokumentów poświadczających przebieg zatrudnienia (świadectwa pracy),
  • dodatkowe dokumenty potwierdzające kwalifikacje i umiejętności,
  • kwestionariusz zgodnie z zał. do ogłoszenia,
  • kserokopie dokumentów kandydat poświadcza własnoręcznym podpisem,
  • *W przypadku zatrudnienia konieczne będzie dostarczenie „Zapytania o udzielenie informacji o osobie do Ministerstwa Sprawiedliwości – Krajowy Rejestr Karny”.


Dodatkowe informacje:

  1. praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie,
  2. miejsce pracy – Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Wejherowie, ul. Sobieskiego 279A,
  3. w miejscu wykonywania pracy nie istnieją bariery architektoniczne utrudniające wykonywanie pracy i dostępność do budynku, do pomieszczeń biurowych i sanitarnych,
  4. w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w PCPR w Wejherowie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił co najmniej 6%.

 

Wymagane dokumenty należy złożyć w zamkniętej kopercie zaadresowanej do Dyrektora PCPR 
w Wejherowie z dopiskiem „Rekrutacja na stanowisko: pedagoga w Zespole ds. Rodzinnej Pieczy Zastępczej” w kancelarii PCPR ul. Sobieskiego 279A 84-200 Wejherowo lub przesłać na wyżej wymieniony adres.

Informacje o działaniach PCPR w Wejherowie można uzyskać w Biuletynie Informacji Publicznej PCPR w Wejherowie.

Informacji w sprawie rekrutacji udziela Pani Monika Złoch nr tel. 672 27 02 wew. 43.

Kandydaci  spełniający kryteria formalne będą poinformowani telefonicznie o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.

Szczegóły ogłoszenia oraz kwestionariusz osobowy dostępne do pobrania w pliku Word lub PDF.

 

 

 

Udostępnij:

To może również Cię zainteresować

UWAGA STUDENCI

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Wejherowie jako realizator programu „Aktywny samorząd” przypomina, że do 31 marca 2024 roku trwa nabór na wnioski dotyczące roku akademickiego

NOWE ŚWIADCZENIE WSPIERAJĄCE

Świadczenie wspierające jest nowym instrumentem wsparcia, o które mogą ubiegać się osoby z niepełnosprawnościami w wieku od ukończenia 18 roku życia. Jest to rozwiązanie skierowane