Nabór zakończony – informacja o wyniku naboru do pobrania w → pliku pdf.
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Wejherowie ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze:
Radca Prawny
w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Wejherowie
praca w wymiarze 1/2 etatu
Wymagania niezbędne:
- Wykształcenie wyższe prawnicze.
- Min. 5 lat stażu pracy.
- Wpis na listę radców prawnych.
- Spełnienie wymagań określonych w art. 6 ustawy o pracownikach samorządowych.
- Obywatelstwo polskie.
- Nieposzlakowana opinia.
- Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełnych praw publicznych.
- Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku radcy prawnego.
- Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Znajomość przepisów z zakresu:
- ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej,
- ustawy o pomocy społecznej,
- ustawy o pracownikach samorządowych,
- ustawy o finansach publicznych,
- ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie,
- prawo zamówień publicznych,
- rozporządzenia o ochronie danych osobowych,
- kodeksu postępowania administracyjnego,
- kodeksu pracy,
- kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,
- aktów wykonawczych na podstawie w/w ustaw.
Wymagania dodatkowe:
- dobra znajomość struktury administracji samorządowej,
- praktyka w stosowaniu przepisów dotyczących pomocy społecznej, prawa rodzinnego, o samorządzie powiatowym i gminnym, postępowania administracyjnego,
- wskazane doświadczenie w administracji państwowej i samorządowej,
- umiejętność pracy w zespole,
- odporność na stres, samodzielność, dokładność, obowiązkowość, wnikliwość, życzliwość w kontaktach z innymi pracownikami, opanowanie, dyspozycyjność, rzetelność w wykonywaniu obowiązków,
- umiejętność sprawnej organizacji pracy i skutecznego komunikowania się,
- bardzo dobra obsługa komputera: pakietów biurowych (WORD, EXCEL), poczty elektronicznej,
- umiejętność interpretowania przepisów,
- umiejętność pracy pod presją czasu,
- kreatywność.
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
- opracowywanie, uzgadnianie oraz opiniowanie pod względem redakcyjnym i prawnym projektów zarządzeń Dyrektora, dotyczących działalności Centrum,
- opracowywanie, uzgadnianie oraz opiniowanie pod względem redakcyjnym i prawnym projektów umów cywilnoprawnych zawieranych przez Centrum,
- udział w negocjacjach warunków umów i porozumień zawieranych przez Centrum, opiniowanie projektów takich umów i porozumień,
- udzielanie porad prawnych i konsultacji prawnych pracownikom PCPR w Wejherowie w zakresie prowadzonych przez nich spraw,
- udzielanie wyjaśnień i sporządzanie opinii prawnych dla Centrum oraz prowadzenie ich rejestru
- prowadzenie specjalistycznego poradnictwa dla rodzin zastępczych oraz osób prowadzących rodzinne domy dziecka, w zakresie prawa rodzinnego oraz zadań realizowanych przez te osoby,
- wytaczanie w imieniu Dyrektora Centrum powództwa o alimenty na rzecz dziecka przebywającego w pieczy zastępczej,
- wykonywanie nadzoru prawnego nad egzekucją należności Powiatu będących w gestii Centrum, współdziałanie w podejmowaniu czynności egzekucyjnych z komórkami Centrum,
- informowanie Dyrektora Centrum o zmianach w przepisach prawnych dotyczących działania Centrum,
- reprezentowanie Dyrektora Centrum w Sądzie w sprawach dotyczących działalności jednostki,
4. Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny – własnoręcznie podpisany,
- życiorys (CV) – własnoręcznie podpisany,
- kserokopia zaświadczenia o wpisie na listę radców prawnych,
- kserokopie dokumentów poświadczających wykształcenie tj. dyplomy, świadectwa, zaświadczenia o ukończeniu kursów, certyfikaty itp.,
- kserokopie dokumentów poświadczających przebieg zatrudnienia (świadectwa pracy),
- dodatkowe dokumenty potwierdzające kwalifikacje i umiejętności,
- kwestionariusz zgodnie z zał. do ogłoszenia.
- kserokopie dokumentów kandydat poświadcza własnoręcznym podpisem.
5. Dodatkowe informacje:
- praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie,
- miejsce pracy – Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Wejherowie, ul. Sobieskiego 279A,
- w miejscu wykonywania pracy nie istnieją bariery architektoniczne utrudniające wykonywanie pracy i dostępność do budynku, do pomieszczeń biurowych i sanitarnych,
- w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w PCPR w Wejherowie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił co najmniej 6%.
Wymagane dokumenty należy złożyć w zamkniętej kopercie zaadresowanej do Dyrektora PCPR w Wejherowie z dopiskiem „Nabór na stanowisko urzędnicze: Radca Prawny w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Wejherowie” w kancelarii PCPR
ul. Sobieskiego 279A, 84-200 Wejherowo, lub przesłać na wyżej wymieniony adres w terminie do 18.10.2023 r. do godz. 15:30 (decyduje data faktycznego wpływu do PCPR). Oferty które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane.
Przewidywany termin zatrudnienia: styczeń 2024 r.
Informacje o działaniach PCPR w Wejherowie można uzyskać w Biuletynie Informacji Publicznej PCPR w Wejherowie.
Informacji w sprawie naboru udziela Pani Monika Złoch nr tel. 672 27 02 wew. 43.
Informacja o wynikach naboru będzie zamieszczona na stronie internetowej PCPR Wejherowo.
Kandydaci spełniający kryteria formalne będą poinformowani telefonicznie o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.
Dokumenty aplikacyjne osoby wyłonionej w drodze naboru, z którą zostanie nawiązany stosunek pracy, zostaną dołączone do jej akt osobowych.
Dokumenty aplikacyjne osób, które zostaną umieszczone w protokole naboru oraz pozostałe aplikacje będą komisyjnie niszczone po zakończeniu procesu rekrutacyjnego.
Dokumenty pozostałych osób będą przechowywane u pracownika ds. kadr przez okres
3 miesięcy od dnia upowszechnienia informacji o wynikach naboru. W okresie tym, osoby te będą mogły dokonać odbioru swoich dokumentów za pokwitowaniem odbioru.
Po upływie okresu 3 miesięcy od dnia upowszechnienia informacji o wyniku naboru, nieodebrane przez kandydatów dokumenty zostaną protokolarnie zniszczone.