Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Wejherowie ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze
PODINSPEKTORA
w Zespole Finansowo-Księgowym
Wymagania niezbędne:
- Obywatelstwo polskie,
- Wykształcenie:
– niezbędne: średnie;
– pożądane: wyższe, preferowany profil – ekonomia, rachunkowość
- Minimum dwuletni staż pracy w księgowości,
- Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- Brak prawomocnego wyroku sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- Bardzo dobra znajomość obsługi komputera (pakiet MS Office – Word, Excel, poczta elektroniczna, bazy danych)
- Znajomość przepisów:
- Ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości
- Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych
- Ustawa z dnia 17 grudnia 2004 roku o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
- Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 2 marca 2010 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych.
Wymagania dodatkowe:
- umiejętność interpretacji przepisów;
- umiejętność pracy w zespole;
- odpowiedzialność, samodzielność, odporność na stres, dyspozycyjność;
- dokładność, rzetelność w wykonywaniu obowiązków;
- umiejętność zachowania pełnej dyskrecji;
- umiejętność pracy pod presją czasu;
- umiejętność analitycznego myślenia.
Wykaz zakresu zadań wykonywanych na stanowisku:
- Prowadzenie ewidencji wydatków na opiekę i wychowanie dzieci pochodzących z innych powiatów przebywających w pieczy zastępczej na terenie powiatu wejherowskiego.
- Sporządzanie not księgowych obciążających inne powiaty kosztami utrzymania dzieci zgodnie z zawartymi porozumieniami i wydanymi decyzjami administracyjnymi.
- Rozliczenia środków finansowych otrzymanych na pokrycie kosztów na opiekę i wychowanie dzieci pochodzących z innych powiatów przebywających w pieczy zastępczej na terenie powiatu wejherowskiego.
- Prowadzenie ewidencji wydatków na opiekę i wychowanie dzieci pochodzących z terenu powiatu wejherowskiego przebywające pieczy zastępczej na terenie innych powiatów.
- Księgowanie not księgowych, zestawień i rachunków wydatków i dochodów dotyczących rozliczeń z powiatami zgodnie z ustawą o rachunkowości oraz przyjętymi zasadami (polityką) rachunkowości w PCPR.
- Prowadzenie bieżącej weryfikacji regulowania należności i zobowiązań w zakresie rozliczeń z powiatami.
- Odbiór korespondencji skierowanej do FK z kancelarii PCPR i przygotowanie
do dekretacji. - Prowadzenie rejestru korespondencji skierowanej do FK i przekazanie osobie odpowiedzialnej wskazanej na dekrecie dokumentu.
- Współpraca z Zespołem ds. Instytucjonalnej Pieczy Zastępczej, Zespołem Rodzinnej Pieczy Zastępczej w zakresie umieszczenia lub opuszczenia dzieci w/z pieczy zastępczej, Zespołem ds. Świadczeń w zakresie przyznanych świadczeń społecznych.
- Przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych z zakresu wykonywanych czynności.
- Przygotowanie do archiwizacji dokumentacji księgowej z zakresu wykonywanych obowiązków.
Zakres odpowiedzialności:
a) z tytułu powierzonych obowiązków służbowych,
b) z tytułu przestrzegania przepisów prawa pracy, zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, zasad ochrony przeciw pożarowej, przepisów o ochronie danych osobowych, postanowień regulaminu organizacyjnego,
c) za powierzone mienie.
Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny,
- życiorys (CV),
- kserokopie dokumentów poświadczających wykształcenie tj. dyplomy, świadectwa, zaświadczenia o ukończeniu kursów, certyfikaty itp.,
- kserokopie dokumentów poświadczających przebieg zatrudnienia (świadectwa pracy),
- dodatkowe dokumenty potwierdzające kwalifikacje i umiejętności,
- kwestionariusz zgodnie z zał. do ogłoszenia.
Dodatkowe informacje:
- praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie,
- miejsce pracy – Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Wejherowie, ul. Sobieskiego 279A,
- w miejscu wykonywania pracy nie istnieją bariery architektoniczne utrudniające wykonywanie pracy i dostępność do budynku, do pomieszczeń biurowych i sanitarnych,
- w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w PCPR w Wejherowie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił co najmniej 6%.
Wymagane dokumenty należy złożyć w zamkniętej kopercie zaadresowanej do Dyrektora PCPR w Wejherowie z dopiskiem „Nabór na stanowisko: PODINSPEKTOR w Zespole Finansowo – Księgowym” w kancelarii PCPR ul. Sobieskiego 279A 84-200 Wejherowo,
lub przesłać na wyżej wymieniony adres w terminie do 07.07.2023 r. (decyduje data faktycznego wpływu do PCPR). Oferty które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane.
Przewidywany termin zatrudnienia: lipiec/sierpień 2023 r.
- Informacje o działaniach PCPR w Wejherowie można uzyskać w Biuletynie Informacji Publicznej PCPR w Wejherowie.
- Informacji w sprawie naboru udziela Pani Magda Caban-Bergmann nr tel. 672 27 02 wew. 43.
Informacja o wynikach naboru będzie zamieszczona na stronie internetowej PCPR Wejherowo.
Kandydaci spełniający kryteria formalne będą poinformowani o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.
Treść ogłoszenia i kwestionariusz w formacie Word do pobrania.