ZADANIA ZESPOŁU

Do zadań Zespołu ds. Świadczeń należy w szczególności:

  1. W zakresie przyznawania świadczeń rodzinom zastępczym i prowadzącym rdd:
    1. sporządzanie umów o pełnienie funkcji rodziny zastępczej zawodowej oraz dla prowadzących rdd
    2. sporządzanie umów w sprawie zatrudniania osób do pomocy przy sprawowaniu opieki nad dziećmi i przy pracach gospodarskich
    3. sporządzanie umów dla rodzin pomocowych
    4. prowadzenie dokumentacji w sprawie przyznania świadczeń pieniężnych dla rodzin zastępczych, prowadzących rodzinne domy dziecka i rodzin pomocowych rodzin
    5. przyjmowanie wniosków i sporządzanie decyzji administracyjnych w sprawie świadczeń:
      1. na pokrycie kosztów utrzymania dziecka,
      2. dotyczących zwiększonych kosztów utrzymania dziecka niepełnosprawnego,
      3. dotyczących dofinansowania wypoczynku poza miejscem zamieszkania dziecka,
      4. na pokrycie niezbędnych wydatków związanych z potrzebami przyjmowanego dziecka do rodziny,
      5. na pokrycie wydatków związanych z wystąpieniem zdarzeń losowych (jednorazowo lub okresowo),
      6. na utrzymanie lokalu mieszkalnego dla rodzin zastępczych niezawodowych, zawodowych i prowadzących rdd,
      7. na pokrycie kosztów związanych z przeprowadzeniem niezbędnego remontu lokalu mieszkalnego dla rodzin zastępczych zawodowych i rdd,
    6. sporządzanie decyzji administracyjnych zmieniających oraz zobowiązujących do zwrotu nienależnie pobranych świadczeń,

    7. współpraca z Zespołem ds. Rodzinnej Pieczy Zastępczej w zakresie uzyskania opinii, informacji o sytuacji rodzin zastępczych, informacji o dzieciach przebywających w pieczy zastępczej oraz o rodzicach biologicznych tych dzieci itd., służących realizacji zadań Zespołu,

  1. W zakresie prowadzenia spraw związanych z usamodzielnianiem się wychowanków pieczy zastępczej:
    1. monitorowanie działań związanych z procesem usamodzielnienia wychowanków młodzieżowych ośrodków wychowawczych, zakładów poprawczych, zakładów karnych itp.

    2. przeprowadzanie wywiadów środowiskowych celem ustalenia uprawnień do świadczeń dla osób usamodzielnianych, którym pomoc przyznawana jest na podstawie ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej,

    3. ustalanie sytuacji osobistej, dochodowej i majątkowej pełnoletnich wychowanków niezbędnej do przyznania świadczenia,

    4. nadzór na mieszkaniami chronionymi dla usamodzielniających się wychowanków pieczy zastępczej

    5. przeprowadzanie wywiadów środowiskowych, wydawanie decyzji administracyjnych o skierowaniu i ustaleniu odpłatności za pobyt w mieszkaniu chronionym oraz nadzór nad mieszkaniami chronionymi, usamodzielnianych wychowanków pieczy zastępczej,

    6. przyjmowanie wniosków i sporządzanie decyzji administracyjnych w sprawie świadczeń dla pełnoletnich wychowanków pieczy zastępczej,

  1. W zakresie dochodzenia odpłatności od rodziców biologicznych, nienależnie pobranych świadczeń i zawierania porozumień pomiędzy powiatami:
    1. prowadzenie postępowań w sprawie ustalenia sytuacji bytowo – finansowej osób zobowiązanych do opłaty za pobyt dziecka w pieczy zastępczej,

    2. prowadzenie postępowań i wydawanie decyzji administracyjnych w sprawie opłaty za pobyt dzieci w pieczy zastępczej, umarzania w całości lub w części łącznie z odsetkami, odraczania terminu płatności, rozłożenia na raty lub odstępowania od ustalenia opłaty,

    3. prowadzenie spraw związanych z zawieraniem porozumień dotyczących rodzinnej pieczy zastępczej z powiatami w zakresie realizacji ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy.

  1. W zakresie finansowym i sprawozdawczości:
    1. sporządzanie zestawień wypłaty świadczeń pieniężnych dla osób uprawnionych,

    2. prowadzenie dokumentacji dotyczącej kosztów pobytu dzieci umieszczonych w pieczy zastępczej na terenie innego powiatu,

    3. bieżąca analiza dochodów i wydatków dotycząca dzieci pochodzących spoza terenu powiatu wejherowskiego oraz dzieci z terenu powiatu wejherowskiego przybywających na terenie innych powiatów,

    4. angażowanie środków do zespołu FK

    5. wprowadzanie danych do programu komputerowego oraz sprawozdawczość w systemie informatycznym POMOST,

    6. sporządzanie sprawozdawczości dla Wojewody Pomorskiego z zakresu zadań Zespołu,

    7. współpraca z Zespołem Finansowo-Księgowym w zakresie realizacji wypłat, odpłatności oraz nienależnie pobranych świadczeń.

  1. W zakresie pomocy udzielanej cudzoziemcom:
    1. realizacja wypłaty świadczeń dla posiadaczy Karty Polaka, wynikających z decyzji Wojewody Pomorskiego,

    2. pomoc cudzoziemcom, którzy uzyskali status uchodźcy, ochronę uzupełniającą lub zezwolenie na pobyt czasowy zgodnie z ustawą o pomocy społecznej.

Udostępnij: