OD ROKU SZKOLNEGO 2021/2022 ZA PRZYZNANIE I WYPŁATĘ ŚRODKÓW DLA UCZNIÓW ROZPOCZYNAJĄCYCH ROK SZKOLNY ODPOWIADA ZAKŁAD UBEZPIECZEŃ SPOŁECZNYCH.
.
Podstawa prawna:
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 15 czerwca 2021 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu „Dobry start” (Dz.U. z 2021 poz. 1092).
W ramach tegorocznej edycji programu „Dobry start” zmienią się zasady naboru wniosków o świadczenie dobry start.
Według nowych zasad, wnioski o świadczenie dobry start będzie można składać tylko drogą elektroniczną, a wypłata przyznanego świadczenia będzie odbywać się wyłącznie w formie bezgotówkowej na wskazane konto bankowe.
Obsługę programu „Dobry start” przejmie Zakład Ubezpieczeń Społecznych, który będzie przyznawał i wypłacał świadczenie dobry start w miejsce gminnych i powiatowych organów właściwych, zapewniając w pełni zautomatyzowany proces obsługi tego programu.
Od 1 lipca br. wymóg elektronicznego składania wniosku dotyczy również osób ubiegających się o przyznanie świadczenia dobry start na dzieci w pieczy zastępczej. Osoby sprawujące pieczę zastępczą oraz osoby usamodzielniane, wnioski o świadczenie dobry start składają tylko poprzez portal PUE ZUS.
Świadczenie z programu Dobry Start przysługuje w wysokości 300 zł – raz w roku – na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia lub 24 lat w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami.
Świadczenie z programu Dobry Start jest zwolnione z opodatkowania. Nie podlega też egzekucji, więc komornik nie może zająć tych środków.
Wnioski można składać od 1 lipca do 30 listopada 2021 r.
Szczegółowe informacje można uzyskać na stronie https://www.zus.pl/baza-wiedzy/program-dobry-start